دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 بهمن 1401 - 09:06
مشاور رئیس دانشگاه در امور زنان و خانواده در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

توجه ویژه دانشگاه آزاد اسلامی به نقش ارزنده بانوان تحصیل کرده در جامعه 

توجه ویژه دانشگاه آزاد اسلامی به نقش ارزنده بانوان تحصیل کرده در جامعه 
مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی توجه ویژه‌ای به نقش تاثیرگذار بانوان در جامعه داشته ایم. 
کد خبر : 827428

عاصمه قاسمی مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا درباره تمهیدات دانشگاه آزاد برای نقش تاثیرگذار دختران شاغل مقطع تحصیلات تکمیلی در جامعه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی، بانوان را در سه طیف اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان دختر تقسیم بندی کرده است. 

وی افزود: حدود ۶۰۰ هزار دانشجوی دختر در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند که برخی تدابیر را برای آن‌ها اندیشیده ایم، برای مثال طرح باشگاه دخترانه را برنامه ریزی کرده ایم و برای اختصاص فضا آن را به تمام واحد‌ها ابلاغ کرده ایم تا بتوانند در آن فعالیت‌های هنری و فرهنگی انجام دهند یا اینکه فضای خوشحال کننده‌ای برای سرگرمی داشته باشند که ۲ تا ۳ واحد دانشگاه آزاد اسلامی این کار را آغاز کرده و مابقی واحد‌ها جایابی کرده اند. 

قاسمی تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی نشریات برای دختران دانشجو با موضوع دختران است که آن را خود دانشجویان شروع کرده اند و به زودی شماره اول آن منتشر می‌شود. 

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده درباره وضعیت نقش بانوان ایرانی در آموزش عالی کشور اظهار کرد: بانوان ایرانی توانسته اند از نظر کمی و کیفی در آموزش عالی حضور موثری داشته باشند. 

قاسمی با بیان اینکه با وجود محدودیت‌های موجود نتوانسته ایم آنطور که باید بانوان دانشگاه آزاد اسلامی را در مناصب تاثیرگذار و تصمیم ساز قرار دهیم، تاکید کرد: نیاز به نقش پررنگ‌تر بانوان ایرانی در جامعه داریم؛ چرا که آن‌ها نسبت به آموزش، تحصیلات و مهارت‌ها و حضور فعال در جامعه نقش کمرنگی دارند. 

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده گفت: برای بهبود این وضعیت یکی از اقدامات ما تشکیل کمیته‌ای در دفتر امور زنان و خانواده برای شناسایی زنان توانمند و توانمند سازی آن‌ها و معرفی آن‌ها به داخل و بیرون دانشگاه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته